Activitats‎ > ‎

Quantes matemàtiques puc trobar en aquesta cançó?

Objectius

  • Conèixer els conceptes bàsics relacionats amb la nanociència i la nanotecnologia.
  • Aprofundir en la notació científica.
  • Emprar i aplicar coneixements sobre el cos humà i el raonament matemàtic per comprende els efectes de la grandària com a conseqüència del canvi superfície/volum.
Continguts
  • Proporcions. L'escala.
  • Potències. Notació científica.
  • El mètode científic.
  • Comunicació de idees i processos tot emprant el llenguatge no verbal.

Descripció de l'activitat

Es treballa en grups cooperatius de 4 alumnes (Veure document Formació de grups de treball). Té una durada aproximada de 5 sessions.

El desenvolupament de l'activitat és el següent:

1. Es planteja la següent situació:

 Quantes matemàtiques puc trobar en aquesta cançó?

En Nano no canta. I no és perquè no li agradi cantar, més aviat és que ho ha fatal!

Però li agrada la música, de qualsevol “tipus”, fins i tot aquella que els seus amics qualifiquen de "avorrida”.

La germana del Nano canta prou bé. Li agrada seguir els seus grups preferits, especialment  Blaumut i Manel.

Avui la germana del Nano entra a casa cantant “a tot volum” Aniversari  dels Manel. Encén l’ordinador i es baixa el vídeo de la cançó. I segueix cantant... Les veus dels Manel i de la seva germana es confonen...

En Nano, que no se’n perd ni una de les activitats de la seva germana, es queda embadalit mirant el vídeo al mateix temps que es fixa en la lletra de la cançó. Li ve una idea al cap: Que ximples que són els Manel!

En Nano pensa que la història que explica la cançó Aniversari no pot ser real. Imagina que si una persona es fes petita, petita, del tamany d’una mosca o mosquit ja no seria persona i si ho pogués ser, com carai s’ho faria per travessar la paret del llagrimals?  I on carai es troba aquesta paret?, a les classe de ciències del cole no n’hi han parlat mai....!

Que ximples que són els de Manel!


2. Els alumnes esbrinen el missatge de la cançó.
3. Fan l'estudi "matemàtic " de la lletra de la cançó.
4. Graven i editen un vídeo que respongui una sèrie de preguntes sobre la lletra de la cançó.




Quantes matemàtiques puc trobar en aquesta cançó?.odt